Sunday, June 16, 2013

Welcome to The Spiked Coffee. I am Petersen A. I use to be a blogger for JoblessBetches.blogspot.com. Since last summer I have moved to New York City and was a Social Media Guru for a start-up online boutique. It has almost been a year since my last fashion blog and now that I am living in the city I couldn't resist getting back into it. I came up with the name "The Spiked Coffee" because I love coffee, I love spikes, and sometimes--when I am in class--I love to drink spiked coffee. I am excited to blog from New York for you all, and am looking forward to my first outfit post. p.s. don't forget to spike your coffee.

4 comments:

  1. The title of the blog seems to be amazing but i would like to know the inspiration behind this .

    Thanks
    Finn Felton

    Kopi Luwak

    ReplyDelete
  2. De koffieautomaat is niet meer weg te denken:
    Zelfs op grote evenementen is zelfs een koffieautomaat te vinden. Met Elfstedenkoorts nog in het achterhoofd, staan nu de grote popevenementen voor de deur. Op elk festival is ook een koffieautomaat aanwezig, want niet iedereen drinkt bier. De betere automaat is aangesloten op het leidingwaternet en voordat het water de machine in gaat, wordt dit gefilterd. Veel leveranciers van koffieautomaten gebruiken de festivals om inruilapparatuur in te zetten. Zo brengen de oude apparaten toch nog wat geld op. Worden ze per ongeluk door een onverlaat omver gelopen dat is dit niet direct een ramp. Vervelend dat wel, maar de apparatuur was toch al afgeschreven. Uiteraard staan er backstage de nieuwste apparaten, maar ook daar loop je als leverancier risico. Stel je voor dat een band als Rammstein zich gaat uitleven op de automaat. Natuurlijk wel leuk als hiervan foto’s op het internet verschijnen, want dan is het weer gratis reclame. Toch hoeft de koffie als drank die uit de automaat komt niet altijd te worden gemaakt door koffiebonen van de automaatleverancier. Zeker als koffieautomaat eigendom is van de organisatie van een bedrijf, dan is het mogelijk om te switchen van bonenleverancier. Helaas vergeten veel bedrijven dat je beter 10 zakjes van 1 kg kunt kopen, dan 1 zak van 10 kg. Vaak lijkt dit goedkoper, maar als een zak met bonen eenmaal open is, dan moet je deze binnen 24 uren verbruiken. Zodra de zak wordt geopend heeft dit een negatief effect op het aroma. Zodoende kan het zijn dat dezelfde soort bonen met dezelfde branding verschillend samen en indirect ruiken. Alles hangt sterk af van de zorgvuldigheid van degene die het dagelijks onderhoud op de koffieautomaat verzorgd en het bijvullen van de bonen. Als de automaat op vrijdagmiddag bijna leeg is, dan is het verstandig om geen nieuwe zak met bonen meer te openen.

    Website: http://uwbeste.nl/koffieautomaat

    ReplyDelete
  3. De koffieautomaat is de energiebron:
    Ook tijdens de maanden in de lente en zomer blijft de koffieautomaten zijn drankjes afleveren. Je zou verwachten dat de waterkoeler meer in trek zou zijn. Gedeeltelijk is dit ook wel zo, maar de fabrikanten van koffieautomaten zien juist in de zomermaanden flinke bestellingen. Vaak wordt het jaarlijks onderhoud in de zomermaanden uitgevoerd. Daarbij ruilen veel klanten de machine in voor een betere, snellere, energiezuinige of bonenautomaat. Uiteindelijk vinden steeds meer bedrijven de kwaliteit van de koffie belangrijk. Het niet alleen wat jezelf drinkt als organisatie, maar ook datgene wat je presenteert aan je bezoekende klanten of andere bezoekers. Feitelijk spreken we over imagobuilding. Heb je dan als bedrijf geen bonenautomaat, dan hoor je er eigenlijk niet bij. Wanneer de koffieautomaat is gekocht, kun je ook overstappen naar een andere leverancier van koffie. In het verleden werden veel koffieautomaten neergezet als bruikleen of in een vorm van huur. Daarbij was de klant verplicht om de koffie, suiker, melk, bekers, koekjes en andere randzaken af te nemen bij de leverancier. De kampioen hierin wat het voormalige Cafébar. Met de komst van de nieuwe investeerder en de vervanging van het management is hier een einde aan gekomen. Veel klanten die een bruikleen automaat hadden staan verbruikten te weinig. Hierdoor lopen de kosten voor de exploitatie te hoog op en liep de winstgevendheid terug. Met de komst van de nieuwe naam Autobar is het gedaan met al deze verkapte vormen van sponsoring. Klanten moeten rendabel zijn en anders kunnen ze beter bij de concurrent gaan kopen. De meeste concurrenten hanteren al jaren het principe van betalen, dus de verwende klant moet ook daar betalen. Overigens worden de koffieautomaten steeds intelligenter en bieden ze een variëteit aan mogelijkheden. Een gewoon kopje koffie is eigenlijk te simpel voor een moderne koffieautomaat. Caffe Latte, wienermelange, cappucino het is allemaal mogelijk.

    Website: http://uwbeste.nl/koffieautomaat

    ReplyDelete
  4. Studenten uitzendbureau en payrolling rukt op in Nederland
    Bij payrolling geeft een bedrijf zijn juridisch werkgeverschap uit handen, waarbij werknemers in dienst treden van een payrollorganisatie. Bij een studenten uitzendbureau gaat het hoogwaardige kandidaten met high potential. De administratieve verplichtingen en financiële risico’s van het werkgeverschap zijn voor de payrollonderneming. Het bedrijf – de opdrachtgever – is wel zelf verantwoordelijk voor de werving, selectie en begeleiding van werknemers. Payrolling vormt voor opdrachtgevers een manier van administratieve en arbeidsrechtelijke taken op een eenvoudige wijze uit te besteden. Meestal geldt een exclusiviteitsbeding. Het payrollbedrijf mag de medewerkers niet tewerkstellen bij andere bedrijven, tenzij er sprake is van ontslag of re-integratie. Bij payrollen gaat het vaak om een langdurige relatie tussen werkgever en werknemer.
    Hoe is payrollen geregeld?
    De payrollbranche kent een eigen brancheorganisatie: de Vereniging voor Payrollondemeningen (VPO), die vijftig procent van de payrollmarkt organiseert. VPO-leden onderscheiden zich in positieve zin door payrollmedewerkers altijd vanaf dag één dezelfde arbeidsvoorwaarden te geven als werknemers die onder de CAO van de opdrachtgever vallen. Dat is geregeld in de eigen Arbeidsvoorwaardenregeling. De payrollovereenkomst valt onder de definitie van de uitzendovereenkomst (artikel 7:69o BW). Payrollbedrijven kunnen dus ook bij brancheorganisaties van de uitzendsector aangesloten zijn, de ABU ofNBBU. In dat geval geldt de betreffende CAO voor Uitzendkrachten. Is een payrollbedrijf geen lid van een branchevereniging, dan moet dat bedrijf - tijdens algemeenverbindendverklaring de ABU-CAO toepassen. Enkele payrollbedrijven hebben een eigen cao met een vakbond afgesloten.

    Wat betekent dit voor de arbeidsvoorwaarden en sociale verzekeringen?
    De arbeidsvoorwaarden van payrollmedewerkers hangen af van de vraag of zij onder de ABU, NBBU of andere CAO vallen of onder de Arbeidsvoorwaardenregeling van de VPO. Maar over het algemeen kan gesteld worden dat bij bonafide ondernemingen de arbeidsvoorwaarden fatsoenlijk zijn geregeld. Payrolllerachten zijn daarnaast gewoon verzekerd voor ziekte, arbeidsongeschiktheid en de WW. Bovendien wordt er na 26 weken pensioen opgebouwd; bij de VPO gebeurt dit al na twee maanden. Op basis van de Arbowet is de inlener verantwoordelijk voor de arbeidsomstandigheden van de werknemers.

    Waarom maken werkgevers u gebruik van payrollen?
    Volgens cijfers van EIM uit 2010 werken er zo'n 144000 werkmers op payrollbasis. Dat gebeurt vooral in de horeca, bij de overheid en in het onderwijs. Verreweg de grootste groep (72%) werkt in een MKB-bedrijf, dit geld vaak ook voor uitzendkrachten. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werkgevers om meerdere redenen gebruikmaken van payrolling: de behoefte aan flexibiliteit; de vereenvoudiging van de salaris- en personeelsadministratie en het voorkomen van financiële risico’s bij bijvoorbeeld ziekte en ontslag.

    ReplyDelete